Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych w Krakowie
Jesteś tutaj Małopolskie Koła SEiRP    /     GORLICE    /     2024.08.27 Wycieczka na Słowację    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: 31-571 Kraków ul. Mogilska 109, Tel.: 12 61 51 315, Fax: 12 61 51 314, E-mail: seirpmalopolska@wp.pl

2024.08.27 Wycieczka na Słowację

W dniu 27.08.2024 r. Zarząd Koła SEiRP w Gorlicach zorganizował wycieczkę na Słowację do Preszowa, Bardejowa i na obiad do Zdyni.

Wyjazd z Gorlic nastąpił o godz. 8.00 i na godzinę 10.30 dojechaliśmy do Preszowa pod Muzeum  Solivaru. Muzeum składa się z kompleksu budynków z XVII w., gdzie pompowano solankę na powierzchnię do warzelni i następował proces pozyskiwania soli. W zwiedzaniu towarzyszyła nam przewodnik polska Barbara Słysz i przewodnik słowacki, który oprowadzał po muzeum Solivaru.

Kolejnym etapem zwiedzania była starówka Preszowa, gdzie zobaczyliśmy kościół gotycki św. Mikołaja, Bramę Floriańską, fontannę Neptuna, i kościół ewanagelicko-augsburski św. Trójcy z XVII w. i inne zabytki.

W dalszym etapie w drodze powrotnej zwiedziliśmy starówkę w Bardejowie, która wpisana jest na listę UNESCO. Zwiedziliśmy m.i. rynek, ratusz, mury obronne, pomnik kata, Bazylikę Mniejszą  św. Idziego. W Bardejowie pożegnała nas przewodniczka i po krótkiej przerwie pojechaliśmy do Zdyni.

W Ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym „U Zosi” w Zdyni o godz. 16.00 mieliśmy zamówiony obiad oraz deser ciastko szarlotka z kawą lub herbatą.

Po odpoczynku i integracji w grupach zgodnie z planem powróciliśmy do Gorlic ok. godz. 20.00.