Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych w Krakowie
Jesteś tutaj Małopolskie Koła SEiRP    /     GORLICE    /     2024.05.23 Wycieczka do Zakopanego i Dębna Podhalańskiego    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: 31-571 Kraków ul. Mogilska 109, Tel.: 12 61 51 315, Fax: 12 61 51 314, E-mail: seirpmalopolska@wp.pl

2024.05.23 Wycieczka do Zakopanego i Dębna Podhalańskiego

W dniu 23.05.2024 roku Zarząd Koła SEiRP w Gorlicach zorganizował wycieczkę do Zakopanego i Dębna Podhalańskiego, gdzie znajduje się skarb drewnianej architektury gotyckiej z XIV w. t.j. kościół p.w. Michała Archanioła wpisany w 2003 roku na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Z Gorlic wyjechaliśmy o godz. 6.00 i z uwagi na pogarszającą się aurę w/w kościół zwiedziliśmy przed Zakopanym. W opisanym kościele kręcono m.i. scenę ślubu Maryny i Janosika do serialu „Janosik”.

Po zwiedzeniu kościoła pojechaliśmy do Zakopanego a następnie  kolejką linowo-terenową wyjechaliśmy na Gubałówkę, gdzie dotarliśmy ok. 10.30.

Na Gubałówce przywitała nas mglista i deszczowa pogoda i piękne widoki na Tatry i Zakopane zostały zasnute mgłą. Po krótkim spacerze na Gubałówce pod parasolami zjechaliśmy z powrotem kolejką na dolną stację i spacerkiem przeszliśmy Krupówki by następnie udać się do Muzeum Tatrzańskiego, które w tym dniu miało bezpłatne wstępy.

Po zwiedzeniu muzeum mieliśmy czas wolny na odpoczynek, spacer i zakupy a później o umówionej godzinie poszliśmy zjeść obiad zamówiony w stołówce szkolnej przy Liceum Ogólnokształcącym im. Oswalda Balzera przy ul. Słonecznej w Zakopanym.

Po obiedzie wyruszyliśmy w kierunku autobusu, który po nas podjechał i udaliśmy się w drogę powrotną go Gorlic, gdzie dotarliśmy ok. godz.19.00.